Zorgouders zijn performers zonder podium. Meesters in multitasken, improviseren en overeind blijven terwijl de soep overkookt en de chaos vrolijk verder dendert. Soms lijkt het wel een comedyshow. Want we lachen gelukkig wel wat af, maar vaak is het gewoon bittere ernst.

Geen applaus, geen coulissen, geen pauze. Wél altijd aan, altijd paraat en vaak ook altijd alleen. Net daarom is vzw Zorgtvooronsmoeder er om zorgouders te verbinden. Voor een luisterend oor, een gedeelde traan of een sköldörklopken dat je niet zelf in elkaar moet steken.

Voor de Solidariteitsprijs editie 2025 van De Standaard dook Dallas Agency diep in hun creatieve toolbox. We overdrijven niet als we zeggen dat het resultaat ons helemaal van onze sokken blies. Nog mooier nieuws: we zijn met deze inzending één van de 20 finalisten.

Begin september kiest een vakjury de uiteindelijke winnaar. Of we winnen of niet, doet er eigenlijk minder toe. Wat écht telt, is dat zoveel mogelijk mensen deze boodschap zien. Dat zorgouders zich een beetje meer gezien, gehoord en gedragen voelen.

Haalde jij de krant al in huis? Of print je onze advertentie liever zelf? Deel gerust een foto als je ’m spot, online of in het wild. Tag ons, deel massaal, maar geef vooral een (andere) zorgouder een welgemeend #sköldörklopken.

Want soms is dat het begin van minder alleen. En meer samen.